En helpen doen we!!

Voorbije zaterdag was het eindelijk onze naaidag tvv kledingpunt Parents for life. Ik keek er naar uit,met een heel klein hartje dat wel. Maar ik wist dat elk kledingstuk dat genaaid zou worden of binnengebracht werd een kind erg gelukkig kon maken.
Al zat ik daar een hele dag in mijn eentje en zou ik maar 1 sjaal genaaid hebben dan zou dat al de moeite zijn!!

Elk kind dat we een glimlach kunnen op de lippen toveren is de moeite waard. Al zou de glimlach maar heel even zijn, het kind in kwestie zou zich geliefd en bijzonder voelen.
Ik weet dat ik armoede de wereld niet kan uithelpen. Ik weet dat 1 sjaal niet alle ellende doet verdwijnen. Ik weet dat 1 sjaal/ kledingstuk er niet voor zorgt dat er nog steeds gezin is met kopzorgen, wie weet wel honger....

MAAR TOCH!!!
Een meisje of jongen, groot of klein zou zich geliefd voelen, weten dat mensen om haar/hem geven en willen helpen.
En daarvoor is alle stress, werk,.... de moeite waard!!


En het is de moeite waard !! Echt, als het kon maakte ik er mijn job van! Elke dag vechten voor zij die ons zo hard nodig hebben.
Als het kon ging ik elke dag langs bij elk kind dat eenzaam in het ziekenhuis zit, elk kind dat met lege brooddoos in de refter zit, ieder kind dat tevergeefs wacht op zijn/haar ouders op bezoekdag, ik zou hen gaan vertellen dat ze bijzonder zijn, dat het leven enorm oneerlijk kan zijn maar ik zou hen helpen kijken naar de mooie dingen, hen liefde en hoop proberen geven.

En daarom begin ik bij het begin en dat is helpen kleding inzamelen, sjaals naaien in moderne stoffen zodat ook zij er bij kunnen horen en hun stempel (armoede) niet NOG groter moet worden!!

Maar goed hoe was de naaidag?
Er waren niet zoooo veel naaisters maar er was enorm veel liefde.
En liefde voelde ik op vele manieren, oa. door lieve Lola die daar plots met haar mama stond. ZE had haar eigen naaimachine mee en even later koos ze stofjes en ging voor leeftijdsgenoten aan de slag!!

Merci Lola, dikke dikke merci!! En merci mama voor de foto (ik had het weer te druk om fotokes te maken, tsss ;) )

Zij die kwamen naaien (jong en oud) hebben zich helemaal gesmeten en naaide enkele pareltjes!





Verder wil ik enorm graag al onze sponsers en medeblogsters bedanken die stofjes schonken aan ons. Zoooooo veel stof dat we nog vele naaidagen kunnen organiseren!!

Merci!! Echt dikke merci!!
Pieke wieke 💛 Katrien 💛 Cas en nina 💛 fairytailors 💛 kersenpitje 💛 wild van stof 💛 
malieke en co 💛 lelastof 💛 artgallery 💛 babarum 💛 de stoffenschuur 💛 lanalotta 
 ðŸ’› megastoffen 💛 stof op zolder 💛 Soft Cactus
Topkapster Charline kwam de hele dag haren knippen, jong en oud wachtte geduldig tot haar stoel vrij kwam.
Ze deed het echt geweldig, dankzij haar kreeg kledingpunt wat geld binnen wat weer in het project gestoken kan worden.
Merci lieve Charline


Verder kwam er zoooo veel kledij binnen de voorbije dagen dat er reeds 3 volle auto's richting centrale verzamelplaats gebracht zijn (manlief blij dat we weer wat ruimte hebben in de logeerkamer haha).

Ohja ik leerde Gys "grote baas parents for life"een buff naaien , de overlock werd heel snel zijn beste vriend.
Merci Gys dat ik mee in u team mag horen, we samen vele kinderen gelukkig kunnen maken.



Mijn blog eindig ik met iedereen te bedanken, iedereen die me moed insprak, die meedacht, die interesse toonde, onze burgemeester die even langskwam, die onze berichten mee deelde, enz. enz. 
Mijn lieve man die al die stress van mij moest dulden, sorry voor de opgefokte kip die ik word als ik enthousast ben.

En vooral lieve Kim, ik ben zo blij dat gij in men team zit ;) Je bent een topwijf echt waar, hopelijk wil je nog heel vaak en heel lang samen zo dagen organiseren.
Je kreeg een NOG groter plekje in men hart!!

MERCI ALLEMAAL!!


Blijf aub helpen, maak kledingpunt mee bekent!!
Zodat zorgverstrekkers weten dat wij willen helpen enerzijds en dat iedereen weet dat ze op verschillende plekken kunnen kledij binnenbrengen

www.kledingpunt.be

Groetjes, Sarah

Reacties

Populaire posts van deze blog

Primrose

Herbruikbare groentenzakjes... de tutorial!!

Team Jurgen allemaal winnaars!!